بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پروتئین لازم برای بدن خود را چگونه تامین می کنید؟

پروتئین لازم برای بدن خود را چگونه تامین می کنید؟

افسانه ای به نام پروتئین


پروتئین لازم برای بدن خود را چگونه تامین می کنید؟ من در جواب میگویم نه تنها سبزیجات بهترین و ارزشمندترین منبع پروتئین می باشند و یک گیاهخوار تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را به بهترین وجه از منابع گیاهی تامین می کند بلکه از مضرات بی پایانی که ناخواسته همراه پروتئین حیوانی به بدن میرسد نیز در امان است.


این مضرات در نتیجه مصرف چربیهای اشباع و کلسترول فراوان که در منابع پروتئین حیوانی وجود دارند در بدن انسان ایجاد می شوند . هرچند مضرات پروتئینهای حیوانی تنها به چربی و کلسترول آن محدود نبوده، به نوع اسیدهای آمینه که باعث اسیدی شدن بدن میشوند نیز مربوط میشود.


سوال این نیست که یک گیاهخوار چگونه پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین می کند سوال این است که یک فرد گوشتخوار یا همه چیز خوار چگونه ویتامینها، مواد معدنی و آنزیمهای بدن خود را تامین می کند .چگونه یک گوشتخوار آنتی اکسیدانها و فیتوکمیکالهای ضد سرطان بدن خود را تامین می کند؟


نگران کمبود پروتئین بدن خود نباشید. سبزیجات سبز سرشار از پروتئین هستند. شاید تعجب کنید اگر بدانید که صد کالری اسفناج میزان ۸-۱۰ برابر بیش از صد کالری گوشت پروتئین دارد.


علاوه بر سبزیجات سبز که بهترین منشا پروتئین می باشند جوانه حبوبات و دانه ها نیز دارای پروتئین فراوان هستند. و بالاخره فراموش نکنید که بزرگترین حیوانات خشکی مانند فیل یا گاو ( که گوشتش به عنوان منبع پروتئین مصرف می شود.) گیاهخوار آنهم خام گیاهخوار می باشند.


در مورد رژیم غذایی گروه خونی مختلف من شخصا به این مسئله باوری ندارم . زمانی که بشر در طبیعت زندگی می کرد و از ساده ترین غذاهایی که در محیط زندگیش در دسترس بود استفاده مینمود ، نه با گروه های خونی آشنایی داشت نه وسیله ای که این مفهوم جدید دانش پزشکی را به آزمایش بگذارد و من شخصا به رابطه غذا و گروه خونی باوری ندارم.


تندرست و سلامت باشید

دکتر زرین آذر



منابع پروتئین گیاهی

۱-عدس

۲-نخود و انواع لوبیاها

۳-نخود سبز

۴-شیر سویا

۵-جو دوسر

۶-مخمرهای تغذیه ای

۷-سیتان

۸-اسپیروبنا

۹-کینوا

۱۰-برنج وحشی

۱۱-میوه ها و سبزی های سرشار از پروتئین


دانه های پروتئین دار

۱-شاهدانه

۲-توفو، دانه سویا نرسیده

۳-آجیل ها، کره بادام زمینی




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده