بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 نکته اثبات شده برای حفظ سلامت و تندرستی مطلوب

 10 نکته اثبات شده برای حفظ سلامت و تندرستی مطلوب

سلامتی ثروت است: چرا سلامتی در زندگی مهم است؟

اطمینان از سلامت و تندرستی ما در بهترین حالت برای داشتن یک زندگی شاد و رضایت بخش بسیار مهم است. این ما را قادر می سازد از لحظه لحظه وجود خود لذت ببریم و آرزوهایمان را چه شخصی و چه حرفه ای به انجام برسانیم.با وجود این، دستیابی به سلامت و تندرستی بهینه یک کار چالش برانگیز است که نیازمند فداکاری و تلاش مداوم است. در این مقاله، ده نکته اثبات شده برای حفظ سلامتی و تندرستی بهینه را به اشتراک می‌گذاریم تا به شما کمک کند زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشید.


بذری که در خاک حاصلخیز کاشته می شود برای شکوفه دادن نیاز به تغذیه دارد. همانطور که بدن برای عملکرد به سوخت نیاز دارد، سلامتی شما نیز برای رشد نیاز به توجه دارد. بدن خود را حرکت دهید، آن را با رزق تازه تغذیه کنید و خوب استراحت کنید.با ذهن آگاهی و تأمل آرام به ذهن خود توجه کنید. به یاد داشته باشید، سرزندگی شما یک باغ همیشه در حال رشد است که برای شکوفا شدن در یک چشم انداز شکوفا از سلامتی به کشت دقیق نیاز دارد.


انتخاب سبک زندگی روزانه

 انتخاب غذاهای سالم روزانه، ورزش و محافظت از ریه ها با سیگار نکشیدن همگی از سلامت طولانی مدت شما حمایت می کنند. و ارزش یک خواب خوب را نادیده نگیرید. داشتن 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب برای رشد و ترمیم، کمک به عملکرد شناختی و حافظه مهم است.

انتخاب میوه ها، سبزیجات، روغن های سالم و محدود کردن مصرف الکل

150 دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​تا شدید را هدف قرار دهید

سیگار عامل اصلی مرگ و میر زودرس است و نشان داده شده است که امید به زندگی را تا 9 سال کاهش می دهد.


اعداد خود را بدانید

فشار خون

ضربان قلب در حال استراحت

کلسترول

دور کمر

BMI (شاخص توده بدن)

سطح گلوکز خون

اعداد شما چگونه جمع میشوند؟ در مورد سلامتی شما چه میگویند؟ دانش قدرت است و این شاخص‌ های سلامت می‌توانند به شما در اولویت‌بندی زمینه‌های بهبود کمک کنند.


غربالگری های پیشگیرانه

غربالگری پیشگیرانه برای شناسایی و درمان زودهنگام برخی بیماریهای مزمن و چندین نوع سرطان ، کلیدی است. زمانی که بافت غیرطبیعی یا سرطان در مراحل اولیه پیدا شود، ممکن است درمان آن آسان تر باشد.


تست های غربالگری پیشگیرانه رایج

برای آقایان

کولونوسکوپی

معاینه پروستات

تراکم استخوان

برای خانمها

تراکم استخوان

کولونوسکوپی

ماموگرافی

تست پاپ اسمیر

سن و سابقه خانوادگی عوامل مهمی برای همه غربالگری های پیشگیرانه هستند. سابقه خانوادگی باید به طور منظم بررسی و به روز شود، به خصوص زمانی که تغییرات قابل توجهی وجود دارد. اگر والدین، فرزندان، برادران یا خواهران شما تا به حال سرطان یا سایر بیماری های ارثی پزشکی داشته اند، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک می تواند به شما در درک خطر کمک کند و در مورد گزینه های احتمالی مانند آزمایش ژنتیک با شما صحبت کند.

وقتی شک دارید، آن را بررسی کنید!


استرس و تعادل کار و زندگی

بیش از 70 درصد بیماری های جدی با استرس مرتبط هستند و استرس 30 درصد از ادعاهای ناتوانی کوتاه مدت و بلندمدت را تشکیل می دهد. برای به حداقل رساندن استرس و اضطراب، حد و مرزهای مناسبی را برای حفظ تعادل زندگی کاری تعیین کنید.


فعالیت های زیر برای کاهش استرس ثابت شده است.

نفس عمیق

ورزش

خنده

مراقبه

ذهن آگاهی

خودگویی مثبت

حداقل یک فعالیت را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و آن را اغلب انجام دهید.

از محدودیت‌های فرسودگی شغلی خود آگاه باشید و برای انجام حرکات کششی یا استراحت چندین بار در طول روز کاری برنامه‌ریزی کنید.


سلامت مغز

سلامت مغز عبارت است از حفظ بهترین عملکرد مغز و کاهش خطرات ناشی از آن با افزایش سن تخمین زده می شود و زوال ذهنی رایج است و یکی از ترسناک ترین عواقب پیری است. اما اختلال شناختی اجتناب ناپذیر نیست. در اینجا روش های رایجی وجود دارد که می توانید به حفظ عملکرد مغز کمک کنید.

تمرین فیزیکی

اکسیژن!

ورزش ذهنی - پازل، سودوکو و غیره

خواندن

اجتماعی بودن

مشغول بودن


یک رژیم غذایی متعادل بخورید

سفر به سمت سلامتی با تغذیه بدن شما با سوخت مناسب شروع می شود. مانند یک نقاش که رنگ های مختلف را برای خلق یک شاهکار انتخاب می کند، انتخاب یک رژیم غذایی متعادل برای روشن نگه داشتن موتور بدن شما ضروری است. 

درست همانطور که یک باغ برای رشد به مجموعه ای زیبا از گل ها به دانه های مختلف نیاز دارد، بدن شما نیز برای رشد به مجموعه ای از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم نیاز دارد. نادیده گرفتن این امر می تواند منجر به بیماری های مزمن شود که مانند دزدی در شب وارد بدن شده و سلامت و شادابی شما را از بین می برد. 


نوشیدن مقدار زیادی آب

اکسیر زندگی، آب، برای باز کردن دروازه های سلامتی و تندرستی بسیار مهم است. بدن شما را از تمام ناخالصی ها پاک می کند و در عین حال روده شما را تمیز می کند. آب مانند یک هادی دمای بدن شما را تنظیم می کند و این یک ماده مغذی حیاتی است که به اندازه اکسیژن برای ریه های شما مهم است. گفته می شود که هشت لیوان آب در روز قانون طلایی است، اما ده لیوان یک استاندارد الماس است. پس تشنگی خود را با این معجون حیات بخش سیراب کنید و شاهد ظهور جادو باشید.


به اندازه کافی خوابیدن

خواب خوب یک کلید پنهان برای باز کردن صندوقچه گنج سلامت و لذت است. خواب یکی از قدرتمند ترین ابزاریست که انسان برای تقویت سلامت جسم در اختیار دارد و بدن در زمان خواب تحت فرآیند مهم ترمیم قرار گرفته که به مبارزه با بیماری، ترمیم زخم‌ها و بهبودی از استرس‌های روزمره کمک میکند. 

به مغز استراحت داده و کمک میکند هوشیار باشید. نگذارید آهنگ فریبنده کار و اضطراب شما را بیدار نگه دارد. در عوض، هر شب حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید.


تمرینات منظم داشته باشید

بدن متحرک با چرخه های زندگی هماهنگ است. سفر در محیط فیزیکی پایه و اساس ما را تقویت می کند، قدرت و تعادل را افزایش می دهد. ورزش داروی زندگی است، درمانی که بدن را تغذیه می کند.

برای لذت بردن از پاداش‌های آن، به برنامه‌ای روزانه متعهد شوید که باعث تقویت و شادابی می‌شود و در عین حال تعادل و تندرستی را ارتقا می‌دهد. کلید باز کردن درهای سلامتی و زندگی، ثبات است.


استرس را مدیریت کنید

استرس ممکن است وجود فرد را تحت فشار قرار دهد و زخم هایی ایجاد کند که سلامت و شادی فرد را عمیقاً تحت تأثیر قرار می دهد. یک جریان بی پایان از نگرانی ها ممکن است باعث تپش قلب شما، جوشیدن خون و سقوط روحیه شما شود. یک طوفان استرس می تواند سیل مشکلاتی را ایجاد کند و فشار خون بالا، دل دردها و بدبختی را به دنبال داشته باشد. برای مقاومت در برابر این طوفان به روش های مختلف مانند تمرینات آرامش بخش مانند مدیتیشن عمیق یا تنفس آرام روی آورید.


داشتن بهداشت مناسب

بدن یک باغ است، یک اکوسیستم ظریف که در آن زندگی شکوفا می شود. غفلت از آن مانند واگذاری زمین حاصلخیز به علف های هرز و آفات است. از آن مانند نهال لطیف مراقبت کنید، آن را با صابون و کف آبیاری کنید و از بادهای سخت بیماری محافظت کنید. عمل ساده شستن دستها میتواند سپری در برابر ویروس های نامرئی باشد.

دهان خود را در فضای آلوده بپوشانید، مانند پرنده ای که از بچه های خود در برابر خطر محافظت می کند و آلوده گی و کثیفی دوری کنید. یک باغبان خوب می داند که پیشگیری بهتر از درمان است .


مصرف الکل را محدود کنید

مصرف الکل نه تنها یک عادت ناسالم و باعث ابتلا به بیماری اختلال در مصرف الکل هم شده که از مهمترین صدمات آن به تاثیرات منفی بر روابط شخصی و انزوا اشاره شده و مصرف الکل در مقدار بالا می تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن برای ترمیم خود از بین خواهد رفت و این ماده در واقع به تغییر دهنده خلق و خو، از بین رفتن تعادل و عدم تمرکز را میتوان نام برد و همچنین بر سطح انسولین تاثیر گذاشته، التهاب را افزایش داده و بر سطح کلسترول و تری گلیسیرید نیز بی تاثیر نیست. اتانول همچنین می‌تواند بر مغز، قلب، کبد، کیسه صفرا و معده تاثیر بگذارد.


ترک کردن سیگار

در زمانیکه شما سیگار می کشید، ریه های شما مخاط بیشتری تولید کرده که می تواند باعث سرفه های مزمن شود. بخشی از بیماری انسدادی مزمن ریه ها یا همان برونشیت مزمن است. بیشتر اوقات در زمان سرفه تولید خلط خواهید کرد و دود سیگار در ریه های شما نفوذ کرده و با هر دم مانند پنجه های سمی دور قلبت می پیچد و آن را مانند طعمه ای بی پناه می فشارد. راه‌های هوایی باریک‌تر می‌شوند و این جریان هوا را به داخل و خارج ریه ها دشوارتر می‌کند. مشکلات تنفسی و اغلب احساس تنگی نفس خواهید داشت که از علائم مهم بیماری مزمن انسدادی ریه است. مهم نیست چند سال دارید، باز هم می توانید با ترک سیگار عمر خود را افزایش دهید. با این حال هر چه جوان تر باشید، می توانید سال های بیشتری به زندگی خود اضافه کنید.


با اطرافیان خود در ارتباط باشید

زندگی عاری از ارتباطات اجتماعی مانند یک بیابان برهوت، خشک و بی دعوت است. ممکن است منجر به ورطه انزوا شود که می تواند روح را فلج کند. از قضا، فعال ماندن از نظر اجتماعی می تواند تقویت کننده سلامت ذهنی و بدنی باشد. با احاطه کردن خود با افرادی که علایق مشترک دارند، می توانید باغی شکوفا از همنشینی ایجاد کنید که در آن خنده و شادی شکوفا می شود. 

به باشگاه‌ها و گروه‌هایی بپیوندید که زمینه‌های مناسبی برای رشد فراهم می‌کنند و سعی کنید پیوندهای خود را با خانواده و دوستان حفظ کنید. با این کار می توانید بذرهای طول عمر بکارید و با سلامتی و شادابی شکوفا شوید.


معاینات منظم را دریافت کنید

مانند موتوری که به خوبی تنظیم شده است، بدن ما نیاز به معاینات منظم دارد تا از عملکرد روان مطمئن شود. نادیده گرفتن این معاینات و ملاقات با پزشک تان مانند بمب ساعتی است که در انتظار انفجار است و منجر به بحران های بالقوه سلامت می شود.


برنامه ریزی بازدیدهای معمول از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند کاشت بذرهای پیشگیری، تغذیه بدن و جلوگیری از ریشه زدن بیماری است. این مانند قطب نما است که ما را در مسیر درست به سمت سلامت و تندرستی بهینه راهنمایی می کند. تشخیص زودهنگام مسائل بهداشتی مانند کلیدی برای باز کردن قفل درهای آینده سالم است و از تبدیل شدن مشکلات جزئی به نگرانیهای مهم جلوگیری می کند.


نتیجه

امیدوارم مقاله ما در مورد ده نکته اثبات شده برای حفظ سلامت و تندرستی مطلوب مورد پسند شما قرار گیرد. زندگی پر از شادی و رضایت مستلزم سلامتی و رفاه است. با اتخاذ راهبردهای برجسته شده در این گفتار، نشاط خود را به عهده بگیرید. 

موفقیت مستلزم عزم و تعهد استوار به هدف است. با خودتان راحت باشید و این تغییرات به مرور زمان اعمال خواهند شد.

تکرار روزانه برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است. از اینکه فرد در طول زمان چقدر پیشرفت می کند شگفت زده خواهید شد. به یاد داشته باشید، وضعیت جسمی و عاطفی شما در هم تنیده شده است و هر پیشرفتی که انجام دهید در دیگری ظاهر می شود.


سوالات متداول

آیا می توانم سلامت خود را صرفاً با تغذیه سالم بهبود بخشم؟

زندگی سالم به چیزی بیش از یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد. حرکت بدن، حفظ آرامش در میان هرج و مرج، رفع تشنگی و استراحت کافی برای شکوفایی ضروری است. بدون این ستون ها، رفاه ما می تواند مانند یک قلعه شنی در جزر و مد دستخوش حوادث شود.

برای سلامتی مطلوب چقدر باید بخوابم؟

مانند یک پازل، میزان بسته شدن چشم مورد نیاز بر اساس سبک زندگی و سن است. نداشتن چند شب استراحت ناکافی می تواند فاجعه ایجاد کند. در حالت ایده آل، بیشتر بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب در شب نیاز دارند.


اولین قدم را بردارید

پس از خواندن این پست وبلاگ، ممکن است احساس هیجان و تشویق کنید، که در مسیر درستی قرار دارید، یا ممکن است احساس غرق شدن کنید یا انگیزه لازم برای شروع کار را ندارید.

تلاش برای دستیابی به همه این چیزها در یک لحظه ممکن است طاقت فرسا باشد و وقتی همه چیز شروع به لغزش کند، شما را در معرض شکست و دلسردی قرار می دهد. با گام های کوچک شروع کنید تا سلامتی خود را به جلو ببرید. چه جایگزین 1 وعده غذایی در روز باشد، چه اضافه کردن یک پیاده روی 20 دقیقه ای یا انجام یک جدول کلمات متقاطع، قدم های کوچک در طول زمان ترکیب می شوند تا به سلامتی شما کمک کنند!



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده