خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم ؟

یکی از مشکلات بارز در زندگی مردم ، به ویژه نوجوانان و جوانان عدم وجود اعتماد به نفس کافی است . در دنیای امروزی کمتر کسی است که هیچ توانایی و استعدادی برای ابراز نداشته باشد ، منتهی امروزه بحث بر سر تواناییِ بروز و تسلط بر امور است که بدونِ داشتن اعتماد به نفس کافی امکان پذیر نیست .

اعتماد به نفس چیست ؟

با زبانی ساده و قابل فهم‌ ، اعتماد به نفس یعنی ایمان داشتن به توانایی ها و استعداد هایمان و قابلیت اثبات این موضوع به دیگران .

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

چطور اعتماد به نفس داشته باشیم ؟

اگرچه اعتماد به نفس به عوامل زیادی مانند محیطِ خانواده ، نحوه ی برخورد اطرافیان با شخص و البته تیپِ شخصیتی فرد بستگی دارد اما خوشبختانه کمتر کسی است که نتواند با انجام چند کار ساده به صورت روزمره ، توانایی بروز استعداد ها و یا همان اعتماد به نفسش را افزایش دهد .

تمرین های ساده برای افزایش اعتماد به نفس :

به عنوان مثال شخصی به علت عدم اعتماد به نفس کافی ، در سخن رانی ها نظر دیگران را جلب نمیکند و یا در موقعیت های حساس و مهم رفتار و عملکرد مناسبی از خود نشان نمیدهد ، با این تمرینات ساده این ایرادات را برطرف کنید :

قبل از سخنرانی ، بار ها و بار ها متن مورد نظرتان را با صدای بلند بخوانید ، فرقی هم نمیکند تنها باشید ، جلوی آینه این کار را انجام دهید یا برای مادر و پدرتان ‌‌. نکته ی این تمرین برای تسلط بر رو خوانی صحیح و روان متن است .

قبل از قرار های مهم ، با شخصی فرضی ( واقعی یا خیالی فرقی ندارد .) بار ها رفتارتان را تمیرین و مرور کنید . بر خلاف تصور اکثر مردم ، زبان بدن یکی از مهم ترین رکن ها برای ایجاد ارتباط درست است .

نکات نهایی برای افزایش اعتماد به نفس :

بعد از انجام تمرین های بالا ، روز ارائه ی سخنرانی و یا قرار مهم شما فرا رسیده است . حال باید به چند نکته پایبند باشید تا اعتماد به نفس شما به خوبی بروز پیدا کند .

نکته ی اول : آراسته و مناسبِ محفلی که در آن هستید لباس بپوشید تا نگاه پرسشگر و ناراضی دیگران شما را مضطرب نکند .

نکته ی دوم : آرام آرام و شمرده صحبت کنید ، هر کجا که متن را فراموش کردید و یا در هنگام رو خوانی با مشکلی رو به رو شدید ، تنها اندکی مکث کنید و از گفتن (اِم ، چیزه ، آ ، مثلا و...) جدا خودداری کنید .

نکته ی سوم : زبان بدن به علاوه ی اینکه نظر مخاطب را به شما جلب میکند ، بلکه حرکات دست و یا تکان دادن به جا و به موقع سر و گاهاً قدم زدنِ کوتاه ‌، بر تخلیه ی اضطراب شما تاثیر بسزایی خواهد داشت .

نکته ی چهارم : افزایش اعتماد به نفس یک امر کلی است و تنها به ارائه ی یک سخن رانی و یا مراسمی مهم محدود نمیشود ، پس شما باید خودتان را برای یک زندگی آماده کنید ، با تمام بالا و پایین ها و شرایط آسان و سخت . پس اهل عمل کردن باشید و کار امروز را به فردا موکول نکنید ‌. این امر باعث میشود میزان مسئولیت پذیری شما افزایش پیدا کند که در طولانی مدت باعث روند پیشرفت شما و افزایش رضایت دیگران از شما میشود که خود اثر مهم و زیادی بر میزان اعتماد به نفستان میگذارد .

نکته ی پنجم و آخرین نکته : اینکه برای تمام اتفاق های آینده ، یک آمادگیِ نسبی داشته باشید . به عنوان مثال همیشه ظاهری آراسته برای خود و منزلتان فراهم کنید تا در هنگام مهمانی های از قبل تعیین نشده ، خونسرد و با اعتماد به نفس و آرام باشید و یا همیشه درس خوانده باشید تا در هنگام پرسش های ناگهانی در کلاس درس ، با اعتماد به نفس ، نگران چیزی نباشید .

در آخر ، امیدوارم متوجه شده باشید که اعتماد به نفس ، بیشتر از اینکه داشتنی باشد ، ساختنی است ، پس بسازید ...

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید .


نویسنده : ریحانه مقدم

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده