دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» روابط سمّی و نشانه های آن

روابط سمّی و نشانه های آن

نشانه های روابط سمی چیست ؟

.

روابط سمی یعنی روابطی که در آن تنها یک نفر سود میبرد و یا گاهاً هیچ کدام !

در این نوع روابط ترجیح بر اصلاحِ رابطه است اما در صورت عدم ترک رفتار های اصطلاحا سمی در رابطه از جانب هر یک از طرفین رابطه ، رابطه باید قطع شود .

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


نشانه‌ها کدام اند ؟ از کجا بدانیم رابطه هایمان سمی هستند یا نه ؟

.

.


۱. بی تفاوتی فرد در رابطه : اگر دوست و یا شریک احساسی شما در رابطه تان صحبت نمیکند ، به حرف هایتان درست گوش نمیدهد و یا مشورت کردن با شما درباره ی موضوعات و تصمیمات مختلف از عادات او نیست .

.

.

۲.کنترل گر بودن فرد مقابل : اگر شریک شما یک تنه تصمیم میگیرد و در صورت عدم انجام خواسته های او ، شما را تهدید برای ترک رابطه میکند و در صورت اعتراض میگوید این به نفع و صلاح شماست .

.

.

۳.باعث شرمساری و خجالت شما میشود : اگر در رابطه ، تمام رفتار های شما مورد انتقاد واقع میشود ، اگر لحن تحقیر آمیز دارد ، اگر در صورت انجام یک اشتباه از جانب شما به جای ایراد گیری دوستانه با شما طوری رفتار میکند که به جای احساس گناه (کار من بد بوده) احساس شرم کنید (من کاملا آدم بدی هستم) .

.

.

۴.منفعل تهاجمی بودن : یعنی شریک شما پیشنهاد شمارا برای انجام کارهای پیشنهادیتان میپذیرد اما این کار را با تهاجم و خشم انجام میدهد ، به طور مثال بعد از رفتن به مهمانی که پیشنهاد شما بوده در جمع صحبت نمیکند ، مدام چهره ی خشن به خود میگیرد ، از همکاری و مشارکت در کارها اجتناب میکند .

.

.

۵.کینه ای بودن فرد مقابل : یعنی شریکتان بارها و بارها بحث های تلخ گذشته را به میان میکشد ، قلباً شمارا برای کار اشتباهتان نبخشیده ، معذرت خواهی های شمارا به سخره میگیرد ، گاهاً به لفظ شما را بخشیده اما در رفتارش اینطور نیست و از بحث منطقی حول محور آن موضوع اجتناب میکند .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

.

.

۶.به چهارچوب های شما احترام گذاشته نمیشود : فرد مقابلتان شما را برای کاری که دوست ندارید و دور از هنجار های شماست مجبور میکند ‌. بدون اینکه از شما اجازه بگیرد و یا با هم همفکری کنید مرز ها و خط قرمز های شمارا رد میکند . در صورت عدم همکاری با او و خواسته هایش ، شما را تهدید به ترک رابطه میکند و یا حتی زبان به توهین میگشاید ‌.

.

.

۷.همیشه در رابطه احساس ترس و نگرانی دارید : از حسادتِ او ، از واکنش های خشن و تهاجمی او ، یا از ترس جدا شدن و قضاوت های نا به جای او احساس نگرانی ترس دارید تا جایی که تصمیم بر پنهان کاری میگیرید !

.

.

۸.شریک شما بیش از حد وابسته است : به طور مثال باید سریعا نیاز هایش را براورده کنید ، شما آزادی ندارید ، در صورت وقت صرف کردن برای خودتان ، جوری رفتار میکند که احساس گناه کنید و در یک کلام ، نقش خدمتگذار برای او را دارید .

.

.

.

این هشت مورد ، هشت مورد اصلی برای تشخیص روابط سمی هستند ، در صورتی که این نشانه هارا در رابطه ی خود با دوستان و یا شریک عاطفی خود احساس کردید ، لطفا با او صحبت کنید و تمام انتقاد ها و نظرات خودتان را با آنها در میان بگذارید ، همیشه به خاطر داشته باشید که روابط بهتر است ترمیم شوند تا حذف..

اما به یاد داشته باشید که شما مهم ترین فرد زندگی خودتان هستید و یک رابطه هر چقدر هم مهم و عزیز باشد ، نباید شمارا از آرامش و حس امنیت خودتان دور کند .

امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید .


نویسنده : ریحانه مقدم




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده